شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 3134
بازدید: 1784

شیوع بیماری کرونا ویروس

از نیمه دوم بهمن ماه 1398 بحث شیوع کرونا ویروس در ایران جدی تر شد و با اعلام اولین نتایج مثبت آزمایشات ابتلا به بیماری کرونا ویروس شرایط ویژه ای در کشور حاکم شد. تجارت، اقتصاد، سیاست و آموزش همگی تحت تاثیر این شرایط جدید قرارگرفتند و شیوه های جدیدی را برای فعالیت پیش رو گرفتند.

آغاز آموزش مجازی

در حوزه آموزش پس از تعطیلی مدارس، یکی از راه کارهایی که به فکر مسئولان رسید استفاده از آموزش مجازی بود. مسئولان مدارس و معلمان دست به کار شدند و با روش هایی که می دانستند همت کردند و کار آموزش مجازی را از راه های مختلف شروع کردند. تهیه فیلم های آموزشی، تهیه جزوه های درسی، آماده سازی نمونه سوالات امتحانی و … از جمله راهکارهایی بود که معلمان برای ادامه آموزش دروس در پیش گرفتند. شبکه های تلویزیونی و سایت های اینترنتی نیز با ارائه فیلم ها و محتواهای درسی در امر آموزش مجازی به یاری معلمان و مدارس آمدند.

Online learning isometric concept Free Vector

راه کارهای آموزش و آزمون مجازی

علاوه بر آموزش مجازی یکی دیگر از چالش های پیش رو آزمون مجازی است، همانطور که در آموزش حضوری نیاز به آزمون و ارزیابی است آموزش مجازی هم از این قاعده مستثنی نیست.

پیام رسان شاد

یکی از راه حل های آموزش مجازی که توسط وزارت آموزش و پرورش ارایه شده استفاده از پیام رسان شاد است این پیام رسان محیط امنی را با ویژگیهای خاص ارایه می دهد و به طور خودکار کلاس های مجازی را ایجاد کرده و هر دانش آموز را به کلاس های درس خودش اضافه نموده و معلم را به عنوان مدیر گروه انخاب می کند.

پیام رسان تلگرام

علیرغم کارای خوب پیام رسان شاد با توجه به نوپا بودن آن مشکلاتی دارد، به عنوان مثال برخی گروه های درسی تشکیل نشده و معلمان و مدیران هم امکان ایجاد آن را ندارند. همچنین امکاناتی مانند برگزاری آزمون در آن وجود ندارد. بنابراین هنوز بخشی از آموزش و ارزیابی آموزشی در پیام رسان تلگرام انجام می شود.یکی از ویژگیهای بسیار جذاب تلگرام امکان ایجاد آزمون آنلاین توسط ربات تلگرامی است اطلاعات بیشتر در این مورد از طریق لینک زیر:

آموزش ساخت آزمون آنلاین در تلگرام

سایت های آموزشی

پیام رسان ها با وجود امکانات زیاد و در دسترس بودن نمی توانند نیازهای آموزشی را به طور کامل برطرف کنند بنابراین بخشی از آموزش و ارزیابی آن در سایت های آموزشی انجام می شود و محتواهای آموزشی زیادی در وبسایت ها ارائه می شود.

آموزش و تهیه محتوای آموزشی

اما آماده سازی محتوای آموزش مجازی کاری زمانبر است و اگر کسی در این زمینه آموزشی ندیده باشد و یا تجربه ای نداشته باشد دچار مشکل خواهد شد. استفاده از محتوای آموزشی آماده باعث می شود که تمرکز بیشتری روی تدریس داشته باشید. تهیه نمونه سوالات امتحانی را از لینک زیر می توانید انجام دهید.

نمونه سوالات امتحانی